Saturday, July 21, 2012

Product face-off: Scholl vs Lumene


Tämän tuotteiden välisen kisan voittajan pohdinnassa minulla meni jonkin aikaa. Minun ihoni ei noin yleisesti ole kovin kuiva, mutta jalkani joutuvat seisomatyössä koville. Jalkapohjien iho on noin lievästi sanottuna kuivaa ja ihon kuivuus voi johtaa kovettumiin ja muihin kivoihin jalkavaivoihin. Schollin jalkavoiteen olen todennut jo erinomaiseksi tuotteeksi, mutta sitäkin saa levittää runsaalla kädellä, jotta jalat varmasti pehmiävät ja vaikka käytin tätä kosteusvoidetta päivittäin, jalkapohjissani oli silti kuivia länttejä. Hintaa sillä on noin kuutisen euroa ja tätä olen jo pari tuubia ostanut Sokokselta. Olen ollut tähän tuotteeseen kuitenkin tyytyväinen.

Päätin kuitenkin testata Lumenen Berry Refresh-sarjan Virkistävää Jalkavoidetta, sillä olin muista blogeista lukenut sen kosteuttavan jalkoja erinomaisesti. Ensi alkuun en huomannut juuri minkäänlaista eroa kosteutustehoissa. Ainoastaa haju Lumenen voiteessa oli melkoisen voimakas ja mentholinen. Kuka tykkää ja kuka ei. Tuote lupasi viilentävää efektiä, jota en kyllä voi sanoa huomanneeni lainkaan. Myös voiteen imeytyminen kesti Lumenella hieman kauemmin kuin Schollilla, joka kuivui ihoon lähes mataksi. Siispä pohdin, että Scholl on ehkä piirun verran parempi, mutta...

Nyt reilun kuukauden Lumenen voidetta käyttäneenä olen huomannut, että jalkani ovat huomattavasti pehmeämmät ja ne kuivat läntit ovat kadonneet! Aivan mahtavaa, että näin loistavasti kosteuttavan jalkavoiteen löytää neljällä eurolla! Lumenen tuotteissa on vielä sekin hyvä puoli, että niitä löytää melkein joka lähimarketista. Kunhan eivät nyt vaan mene lopettamaan tätä tuotetta!

No comments:

Post a Comment