Wednesday, April 21, 2010

...me.

Ajattelin aloittaa tällaisen turhanpäiväisen blogin omista tekemisistäni. Tulee siis varmaankin koskemaan minua, ystäviäni, musiikkia, muotia ja vaatteita yms. Varmaankin koulusta tulee hyvin monta postausta kerta se kuitenkin on iso osa elämääni.

Voisin alkaa esittelemällä itseni. Eli; hei, olen 20-vuotias tyttö Etelä-Savon "suurkaupungista", Mikkelistä. Opiskelen täällä toista vuotta Mikkelin ammattikorkeakoulussa Business Managementia ja syksyllä olisi tarkoitus lähteä Floridaan viideksi kuukaudeksi vaihtoon. Tänään oli juuri vaihtoinfo ja hyi sitä kaikkea paperityön määrää! Odotan kyllä itse vaihtoa innolla, mutta nämä lähtöjärjestelyt kyllä ärsyttää. Ihan kaikkea löytyy; vakuutuksista rokotuksiin, apurahoista hakupapereihin. Ja sitten se viisumi, se onkin ihan oma asiansa!

Odotan syksyä innolla, mutta tulee ihan varmana kamala ikävä perhettä, poikaystävää, kaikkia kavereita ja Suomea ylipäätään. Mutta onneksi on kesä aikaa nauttia noista asioista! :) Tavallaan tämä koko vaihto-homma pelottaa minua, mutta pitää muistaa: "most of the time, the greatest rewards come from doing the things that scare you the most". Onneksi ei ihan yksin tarvitse matkaan lähteä, vaan koulustamme on lähdössä useampikin tyyppi Floridaan ja pari heistä on kavereitani. Ajattelin sitten kun ollaan matkalla lätäkön toiselle puolelle, varata mp3:lle mahdollisimman paljon iloista ja inspiroivaa musiikkia, jottei kerkiä tulemaan suru ja koti-ikävä puseroon. Olen kuitenkin loppujen lopuksi aika koti-ihminen. Tykkään kyllä käydä visiiteillä, mutta puoli vuotta on vähän pidempi kuin visiitti.

Voi luoja, sitä rahanmenoa mitä Floridassa tulee olemaan! Kuitenki kaikki on vähän halvempaa kuin Suomessa ja olen parantumaton shopaholic niin voi sanoa säästöille heipat! Onneksi olen saanut säästettyä melkein pari tonnia jo nyt ja kesällä varmaan saa töistä säästöön vähän enemmänkin kun on vuoroja. Jo asuminen maksaa sen $3,500 (=n.2500€), että kyllä sitä rahaa saa mennäkin säästöön!

Kiitos tästä ensimmäisestä postauksesta! Helpotti vähäsen tätä minun matkajärjestely-paniikkiani, kun sai purkaa tuntojaan. :) Taidankin tästä nyt siirtyä tästä täyttelemään KELA:n lappuja.

No comments:

Post a Comment