Tuesday, January 15, 2013

...third one has the charm?

Kyllähän minä vaatemyyjänä tiedän, että vaikka tuote olisi mallia X ja kokoa Y, niissä voi olla tuotekohtaisia eroavaisuuksia. That's just the way it is, mutta pirun ärsyttävää se on!


Tilasin H&M:ltä kolmet rintaliivit, jotka kaikki ovat samaa kokoa ja malliltaan ne ovat niitä Basic-puolen push-uppeja. Aiemmin ne ovat käyneet minulle ihan hyvin ja ovat mallinsa vuoksi mukavia arkiliivejä. Nämä kolme näyttävät päällisin puolin melko samalta. Beiget liivit ovat ilmeisesti vanhempaa versiota näistä liiveistä, nimittäin yksi sauma kaarituen vierestä on ommeltu eri tavalla, kuten myös aiemmissa omistamissani liiveissä. Beigeissä on ympärys kuitenkin ihan liian löysä, sillä sain hakaset helposti pienimpiin hakasiin.

Violetit liivit olivat taas napakammat. Sain liivit päälle myös pienimpiin hakasiin, mutta mukavaa se ei ollut. Pinkit liivit olivat tismalleet samanlaiset violettien kanssa, mutta niissä ympärys oli vielä reilumpi kuin noissa beigeissä.

Laitoin sekä pinkit että beiget liivit takaisin, sillä ei niistä ole päivän käytön jälkeen enää mihinkään. Yhtä hakuammuntaa koko liivien osto. Miksi rintaliivien ostamisen täytyy olla niin vaikeaa?

6 comments:

  1. Mua ärsyttää eniten ko halvemissa kaupoissa ei oikein ole 65 ympärysmittaa (joissa kuppikokoakin riittäis:D)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Niinpä! Noista liiveistä ottaisin pienemmän ympärysmitan ja vastaavasti isomman kupin, niin oltais jo E-kupissa, jota koko H&M ei ees valmista :D

      Delete
  2. Se on kyllä niin ärsyttävää kun sovittaa jotain ja sitten päättääkin ottaa toisen värin sovittamatta ja sitten se onkin erikokoinen.
    Suosittelen muuten Lindexin rintsikkaosastoa, sieltä löytyy aika hyvin isompiakin kokoja :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lindexillä on kokoja ihan hyvin, mutta heti jos mennään D-kuppiin push-up malleja ei ole :( Ne muuttuu heti t-paita- tai balconette-mallisiksi. Ei mulla mielestäni mitkään isot pampulat ole, mutta ilmeisesti valmistajien mielestä mun tissit ei tarvitse push-upeja :D

      Nykyään olen löytänyt Lindexiltä muutamia kivoja liivejä, mutta kun olin aikoinani pari vuotta siellä töissä en löytänyt ikinä sieltä liivejä vaikka soviteltua tuli! :D

      Delete
  3. Joo jaan tämän tuskan siun kanssa. Vähänkin jos on isommat rinnat, niin elämä on tehty todella vaikeaksi, et saa mistään sopivia tai kivanvärisiä tai -mallisia tai -hintaisia. Oon niin monta kertaa tapellut rintsikkaostoksilla ja tilasin noita samoja rintsikoita h&m:ltä, tein mittauksen h&m:n taulukon mukaisesti mut ylläripylläri eipä ollut sopivat. :D Et tissien pienennysleikkaukseen tässä on varmaan mentävä! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Joo ja musta kun tuntuu, ettei mulla nyt ole edes paljoa mistä pienennellä, mutta ilmeisesti on B-kuppi hankittava, että alkaa löytyä liivejä :D

      Delete