Tuesday, January 18, 2011

...feeling it.

Nyt tulee se pakollinen viime vuoden fiilistely postaus. Teen tän vasta nyt koska olen myöhässä aina kaikessa.
Viime vuosi oli kyllä kerrassaan mahtava. Siihen liittyi kaikenlaisia tunteita; iloa, ahdistusta, surua, hämmennystä, pelkoa, uteliaisuutta, kaipuuta jne. Opin paljon itsestäni ja toivottavasti kasvoin edes vähäsen ihmisenä. Musta on vaan hyvä, että vuoteen kuului sekä kyyneleitä että naurua. Paljon naurua. Menetin asioita, mutta loppujen lopuksi sain enemmän kuin ikinä olisin kuvitellut. Täysi kymppi vuosi siis :)

Viime talven aloitin ja tunsin olevani suht onnellinen. Olin koulussa, töissä, parisuhteessa ja omassa kodissa. Mulla oli ystäviä, oma rakas porukka, mahtava perhe ja ihanat työkaverit. Toisin sanoen pärjäsin elämässä. Olin ylpeä itsestäni ja "saavuttamastani". Kuitenkin jotain tuntu puuttuvan ja en vain ollut oikeasti onnellinen. Kaikki oli hyvin, mutta silti..jotenkin olin onneton. Tein sitten muutoksia elämään, mikä tuntui kauhean pelottavalle, mutta piti vaan uskoa, että kyllä mä pärjään. Kaikki tätä lukevat varmaan arvaa, että se muutos oli eroaminen. Olin suoraan äidin helmoista hypännyt vakavaan parisuhteeseen, joten ensi kertaa olin omillani ja se kauhistutti ensin todella paljon. Kesän kuluessa huomasin kuitenkin, että kyllähän mä pärjään. Pientä epävarmuutta mulla kuitenkin oli erään toiseen ihmissuhteen takia ja tosiaan vaihto-opiskelu oli edessä. Se hirvitti. Nautin koko kesästä ja sen ihanuuksista, joten tieto siitä,että muutto (vaikkakin väliaikainen) ulkomaille olisi edessä, pelotti aivan julmettomasti. Stressasin todella paljon. Tänne blogiin kirjoittelu kuitenkin autto rauhottamaan mieltä ja se jotenkin auttoi mua jäsentämään tehtävät asiat mun päässä. Niin ja suurkiitokset Villelle, joka auttoi mua todella paljon lähtövalmisteluissa.
Vaihdossa tuli varmaan eniten muutosta. Rakastuin siihen paikkaan ja aikaan.
Oli ihanaa olla hölmö ja humalassa viikolla. Muistan ihanat reissut Loganin, Tonin, Villen ja Erikin kanssa Whataburgeriin keskellä yötä. Oli ihanaa olla rannalla koko päivä. Muistan ku ajettiin siltoja pitkin takaisin kotiin ja katselin ku pelikaanit syöksyi veteen. Muistan ku mietin, miten uskomatonta oli et mä olin siellä vihdoin. Ne palmut, se ihan vitivalkonen hiekka. Ne oli ihania. Floridassa koin paljon ensimmäisiä. Uin ekaa kertaa meressä, söin ekaa kertaa sushia, join ekan kerran kokonaisen pullon olutta jne.
Jossakin vaiheessa sielläkin kaveriporukka vaihtui. Sillon alkoi Pizza Mondayt ja Wings Thursdayt. Tapasin niin monia ihmisiä ja sain paljon uusia ystäviä. Välillä oli ikävä Suomeen, mutta loppujen lopuksi nyt on kovempi ikävä takasin.

Elämä tosiaan on muuttunu paljon vuodessa. Parempi näin. En voi sanoa katuvani mitään viime vuodesta, sillä nyt olen tässä ja tällainen ja voin sanoa olevani onnellisempi ja innokkaampi tulevaisuutta kohtaan ku viime vuonna.


Opin juomaan olutta. Harmi, ettei Bud Lightia myydä Suomessa :(


Opin monia hienoja juttuja jenkeissä. Yksi opituista peleistä oli Beer Pong. Thank you Logan.


Opin myös juomaan kahvia. Thank you Starbucks.


Tänne siis haluan uudestaan. Mahtava kaupunki ja ihana tunnelma. Thank you Maurice.


Voin vain sanoa, että oli mahtava vuosi ja mahtavia kokemuksia. Toivottavasti tämä vuosi on vähintään yhtä ihana.
Tälle vuodelle olisi ainakin yksi ulkomaanmatka mahdutettava. Itse en suunnittele kovin paljoa eteenpäin (jotakin mitä opin vaihdon aikana), joten muista suunnitelmista en vielä osaa sanoa.

No comments:

Post a Comment