Wednesday, August 11, 2010

...security.

Enpä ole kerinnyt/jaksanut postailla vähään aikaan. Kaikkea on tullut kyllä tehtyä , muttei postauksia. Pääosin olen lomaillut eli käynyt koululla syömässä, istunut puistossa, lojunut Toivolla ja käynyt välillä ulkona tuulettumassa.

Eilen tuli käytyä kuitenkin Helsingissä viisumihaastattelussa. Se oli ihan lystikäs reissu, paitsi että piti herätä kolmen aikaan aamulla. Suurlähetystöjen alue on kyllä aika porvari. Muutan vielä sinne :D
Portilla komea turvamies kyseli passia ja DS-160 lappua. Ne kaikki turvamiehet oli kyllä aika komeita. En tiedä johtuiko se siitä univormusta :D sisällä oli turvatarkastus, jonka jälkeen minut ja eräs toinen tyttö johdatettiin uuteen rakennukseen. Siellä meitä odotti huone, jossa oli varmaan parikymmentä ihmistä istuskelemassa. Minun ei tarvinnut kauhean kauan odottaa, kun nimeäni kutsuttiin ja sain näyttää taas passin, DS-160, SEVIS-kuitin, haastattelu-kuitin, vakuutustodistuksia, koulun ja KELAn rahoituspapereita. Sitten takaisin istumaan ja odottamaan. Oletin, että itse haastattelu olisi ollut virallisempi tai edes yksityisempi. Minulta kyseltiin miksi menen Floridaan, mitä opiskelen ja aionko tehdä jotain muuta ("are you gonna go to the beach?"). Kaikki virkailijat ja vartijat olivat todella mukavia. Aikaa minulla meni n. tunti, vähän vajaa.

Haastattelun jälkeen pyörin kaupungilla kaverini kanssa. Kauppoja tuli käytyä läpi ihan kunniallisesti. Muutama ostoskin tuli tehtyä (hyi minua), mutten nyt yhtään jaksa esitellä niitä kuvina. Stockmann oli paha paikka. Olisin voinut ostaa sieltä miljoonat kengät. Stockmannilta osti Sirulle maailman hienoimman pannan! Se on pinkki, jossa on kartionmuotoisia niittejä ;) Itselleni ostin verkkoadapterin jenkkeihin sekä värikkään nimilätkän matkalaukkuun. Ajattelin ostaa uuden matkalaukun, mutta se jonka haluaisin (Samsoniten turkoosi nelipyöräinen jättilaukku) on suht hintava eli 152€. Minulla on entuudestaan musta matkalaukku, joten uusi olisi periaatteessa turha. Halusin kuitenkin jotakin millä tunnistan oman laukkuni.

Ostin myös neuletakin H&M:ltä, paidan ja sulkakorvikset Ginasta, mutta palautin paidan täällä Mikkelissä. Tuli vähän sellaisia mummo-viboja. Myyjänä minulle toimi lempibloggaajani Nadja.

Alkaa pikku hiljaa oikeasti tajuamaan, että vkon päästä olen jo Floridassa. Pelottavaa. Jotenkin tuntuu, että kaikki täällä jäi kesken ja "ruvelle". Olisi ollut kiva saada asiat täällä ihan kunnolla päätökseen (jos sellaista nyt edes on), mutta se tuskin tulee tapahtumaan.

Ylihuomenna on edessä Jurassic Rock 2010! Jurassa olen nyt kolmatta kertaa peräkkäin ja tällä kertaa olen koko festareiden ajan telttailemassa eli minusta ei nyt vkonloppuna kuulu ollenkaan. Saattaa olla, että seuraavan kerran postaan vasta Floridassa. Toivottavasti tästä tulee hyvä viimeinen vkonloppu Suomessa! =)

No comments:

Post a Comment