Thursday, March 29, 2012

...thingamagic.

Tänään mulla on ollut vapaapäivä, joka on pitkälti menny makoillessa. Nukuin jälleen kerran puolillepäivin ja otettiin Paavon kanssa päikkäritkin :P Mutta eikös vapaapäivät olekin lepäilyä varten? Noh, olen minä nyt edes jotain saanut aikaiseksikin.
Tein taas meille herkku"aamaista", mutta harmi kun en ottanut kuvaa. Tällä kertaa oli ehkä vähän visuaalisempi kattaus :P Meidät on viime aikoina vallannut joku laiskuus-virus, ja villakoirat on saaneet riehua nurkissa mielinmäärin. Saatiinpa onneksi tänään itsemme reippaiksi ja siivottiin oikein kunnolla. Tehtiin herkkupizzaa (mm. chorizoa, nams!) ja kohta olisi saunan vuoro. NIIIN! ja sain oppariakin muutaman sivun eteenpäin, ettei turha vapaapäivä ollenkaan, vaikka kotoa en poistunut kuin lähi-Siwaan :D
Tuossa vähän aikaa sitten saatoin tilailla jotakin Amazonista, mutta esittelen sitten niitä juttuja, kun ne saapuvat. Ja nyt asiasta kukkaruukkuun.
Olen viime aikoina pakottanut suostutellut Paavon katsomaan mun kanssa Disney-leffoja, joita ei ole tullut katsottua vuosiin.


Näin Kaunottaren ja Hirviön joskus ala-asteikäisenä, enkä muistanut itse leffasta oikeastaan mitään. Tarinahan on tottakai tuttu, mutta leffa ei muistunut mieleen. Ihan jees leffa, mutta mulle tässä tarinassa ei ollut sitä jotain. Ehkä se lapsuuden ihannointi puuttui. Ja biisitkin oli vähän tylsiä :P


Pieni merenneito oli yksi mun suosikeista pienenä! Meillä oli tää VHS:nä ja katsoin sitä kasettia varmaan satoja kertoja :D Simpukat jammaa, ei muista mammaa... Katsottiin kuitenkin nämä kaikki mainitut leffat englanninkielisinä, mutta minusta suomenkieliset ääninäyttelijät on tässä leffassa paremmat.


Pocahontas oli myös mun yksi lemppareista jo nappulana. Musiikit on ihania ja tarinakin loistava, mutta tässäkin suomenkieliset äänet on paremmat :) Kävin katsomassa tän alunperin muistaakseni isosiskoni kanssa ihan leffateatterissa. Muistan, kun mulla oli pienenä Flit sellaisena muovisena figuurina, joka osasi läpsyttää siipiään :D


Sitten katsottiin myös yksi ei-Disney elokuva, mutta samalla linjalla mentiin eli eilen oli Anastasian vuoro. Tää oli kyllä lievä pettymys. Muistin tän olleen jotenkin parempi. Kävin tämänkin katsomassa alunperin ihan teatterissa ja muistan kun kaverini kanssa oltiin ihan innoissamme kuinka hyvä se leffa oli. Nyt ei ihan jäänyt samat fiilikset :D

Yksi mitä ei olla katsottu (vielä?), mutta mun on ihan pakko mainita on Leijonakuningas. Se oli ensimmäinen elokuva, minkä kävin teatterissa katsomassa ja olin ihan, että wooow! Disney sai sen jälkeen meidän perheeltä varmaan sievoisen summan rahaa, kun piti kaikkea oheiskrääsää hankkia :D Se on vieläkin mun (ja luultavasti myös mun isosiskon) lempparileffoista :P


1 comment:

  1. voooi pieni merenneito :)

    http://jivingsoul.blogspot.com/

    ReplyDelete