Thursday, August 19, 2010

....traveling.

Ärh, poistin tän postauksen jo kertaalleen...No mutta. Olen nyt siis jo omassa kämpässä, mutta teen postauksesta tähän mennessä tapahtuneesta :P

Viimeisenä iltana istuin kavereiden kanssa puistossa. Oli todella mukaisaa =) Se oli sellainen tyypillinen puistohengailu, eli istuttiin vilteillä, pelattiin kortteja ja dominoa ja tietysti syötiin :D Isot kiitokset siis Saimille, Veikalle, Pialle, Villelle (jonka pitäis saapua kohtapuolii tänne Floridaan), Paavolle ja Satulle! Olette kivoja kun tulitte hyvästelemään mut =) Satu jäi myös yöksi, mikä oli tosi hyvä. Muuten en varmaan olis saanu unta! (Kamerasta muuten löytyi ihan ihmekuvia, kuten potretteja bajamajoista ja Paavon malliotoksia)

Aamulla Satu heitti mut bussiasemalle, josta matka jatkui kohti Helsinkiä. Bussissa tuli sitten itku kun oli jo ikävä, vaikken edes maasta ollut poistunu. Matkalla näky omituisia paikkakuntia kuten Rutumi ja Eskilom. Lentoasemalla nähtiin sitten Tonin kanssa ja melkein myöhästyttiin Amsterdamin lennolta, kun mentiin vasta viimesellä kuulutuksella koneeseen :D Koneessa istuin yhen jenkin vieressä, Andrew tais olla nimeltään. Se kertoi mulle juttuja jenkkifutiksesta ja Floridasta.

Amsterdamissa jatkettiin sitten suoraan Atlantan lentoa odottelemaan. Andrewkin jatkoi samalla lennolla. Koneessa istuin taas jonkun jenkin vieressä, tällä kertaa joku nainen, joka vaikutti vähän juntilta, kun se ihmetteli kuinka Italiassa ei puhuta englantia hyvin. Toinen vieruskaveri oli joku saksalainen jamppa, joka oli ihan mukava. Lennolla tuli katottua Kick-Ass ja Alice in Wonderland. The hangoveriakin katoin, mutta nukahin kesken :D Hiton lento kesti 9-10tuntia. Se oli vähän puuduttavaa. Atlantan lentokenttä oli varmaan isompi ku Mikkeli yksinään. Atlantassa mentiin hotelliin yöks. Otettiin sit pimeä taksi ja taksi makso $30.

Aamulla herättiin aikasin, käytiin aamupalalla ja jatkettiin lentokentälle takasin. Tällä kertaa kyyti oli dollarin :D Lento Pensacolaan oli peruttu, mut päästiin myöhemmällä lennolla. Tällä lennolla istuin kahen amerikkalaisen jampan välissä ja ne oli tosi mukavia. Ne yllätty ku sanoin olevani Suomesta, ku ne luuli, että oon amerikkalainen :DD

Päästiin vihdoin Pensacolaan ja käytiin ilmottautumassa International Centerissä. Rita (kv-vastaava) oli tosi mukava ja saatiin kyyti myöhemmin Targetiin, että saatiin ostettua tavaroita. Rahaa upposi $113 eli n. 93€. Tuli ostettua pari pyyhettä, suihkugeeliä, hammasharja ja hammastahnaa, yks Conversen toppi, lautasia, mukeja, taisteluvälineitä, tiskiharja, yleispuhdistusainetta, käsisaippuaa, pullovettä, säilykepersikoita, sokerittomia suklaamoussevanukkaita, peite, pari tyynyä, lakanoita ja suoristusrauta. Siinä tais olla kaikki. Hitosti tavaraa siis tuli ostettua. Eikun hetkinen. Tuosta euromäärästä en oo varma koska maksoin myös Tonin Nautilus ID cardin (eli opiskelijakortin) ja se oli meiltä molemmilta $20. Mulla on lompakossa $50 seteli, mut kukaan ei halua et maksan sillä :D Se on kuulemma niin iso seteli?? WTF? Suomessa 50€ on ihan normi ja otetaan vastaan missä vaan!

Koulun ruokalassa oli kyl aikamoiset scheisse ruuat, mutta kylhän niitä söi :D Ei ihan kasarmiinassa tarjota samanlaista. Salaatit oli kyl myös tosi hyviä! Onneks sillä opiskelijakortilla pääsee ilmasiks salille! Parempi alkaa käydä näillä ruuilla :D Illalla nimittäin kävin Tonin kämppiksen, Loganin kanssa pizzalla :D

Tää kämppä on muuten tosi kiva! Huoneet on isoja ja oma kylppärikin löytyy =). Ja ilmastointi pelaa siinä määrin, että mulla on kylmä! Tässä muutama kuva:

Mun ja Tonin asuntola:

Keittiötä ja olkkaria.

Mun huoneesta sänkyni, vaatenurkkani ja datausnurkkani :D vähä sotkusta

Sitten vielä minä, ihanassa kylppärissäni uudessa Converse topissani. Toppi oli $16.99 +verot. Otin koon S, mutta tota toppia illalla käytettyäni tulin siihen tulokseen et olisin mahtunu XS:äänkin. Kaikki on tosiaan Amerikassa isompaa, jopa havunneulaset on isompia ku mun jalka. Valitettavasti myös sudenkorennot on aika saatanan isoja.

Lempibiisi tällä hetkellä on Mike Posner - Cooler Than Me.

2 comments:

1. heihou :) näyttää siulla elämä siellä sujuvan :D kouluruoka tuskin vetää vertoja meidän ruokalan sapuskoille - ainakin tonin ilmeestä päätellen :P onpaha aika outoa mennä kouluun ku ei oo teitä siellä pällistelemässä käytävillä :) kerroha kuulumisia välillä!!!

suomalaisin terveisin suomesta,
    marika ;D

ReplyDelete
  2. täältähän näitä mun kuulumisia ainaki voi lueskella :D kertokaa tekin mitä siellä lammen toisella puolella tapahtuu! :)