Tuesday, November 23, 2010

...the City.

Viime vkonlopun vietin siis New Yorkissa hollantilaisen kaverini Mauricen kanssa. Lento lähti aamulla aikasin, joten paljoa ei tullut nukuttua keskivko ja torstai välisenä yönä.
Lennot meni mukavasti (Pensacola-Atlanta ja Atlanta-New York) ja saavuttiin turvallisesti perille. Hotelli ei ollut ihan mitä odotettiin, meidän piti jakaa vessa muiden kanssa, mutta ei se loppujen lopuksi mikään ongelma ollut. Eihän me siellä hotellissa muuta käyty kuin nukkumassa ja vaihtamassa vaatteet. Hotellin sijainti tuntui olevan kaiken keskellä, joten kävelimme kaikkialle.

Torstaina lähdetiin vaeltamaan kohti eteläistä Manhattania. Koluttiin läpi Little Italy, Chinatown, Soho ja Financial District.

Käytiin syömässä TGI Fridaysissa ja Starbucksissa käytiin varmaan 3-4 kertaa päivässä. Mauricen mielestä mikään ei ole niin Nykimäistä kuin kävellä pitkin katuja Starbucks-kahvi kädessä.

Ekana päivänä käveltiin myös pitkin rantaa ja nähtiin Vapaudenpatsas. Ei kuitenkaan menty lautalla katsomaan. Ground Zerokin tuli nähtyä, mutta suoraan sanottuna olin enemmän innoissani sen vieressä olevasta Century 21:sta, joka on tavaratalo, jossa myydään merkkitavaraa huomattavasti halvemmalla. Iskälle tuon tuliaisiksi Michael Korsin kravaatin.
Illalla löysimme itsemme sellaisesta baarista kuin Broome Street Bar. Tykästyimme paikkaan saman tien. Se oli pieni pub/baari, jossa voi syödä ja juoda. Löysin sieltä Original Sin-siideriä, joka maistui todella hyvälle, varsinkaan kun en ole juonut siideriä kolmeen kuukauteen. Istuimme iltamme siellä ja tarjoilijamme Lisa oli erittäin mukava, saatiin juomia, jotka talo tarjosi.

Perjantaina lähdettiin kohti pohjoista. Hotellimme oli ihan Empire State Buildingin lähellä ja matka Madison Square Gardeniin ja Times Squareen oli hirmu lyhyt. Times Squarella oli ihana, iso Forever 21, josta ostin vaikka mitä (voi Maurice-raukkaa).

Kuvia Times Squarelta

Times Squarelta jatkettiin kohti Central Parkia, joka on ihan järjettömän iso, romanttinen ja upea. Nykissäkin oli nätti ruska, en siis missannut suomen tyylistä syksyä ihan kokonaan! Parempia kuvia laitan varmaan myöhemmin, koska Mauricella on kaikki kuvat.

Käytiin syömässä yhdessä "irkkubaarissa", joka vaikutti todella hienolle, varsinkin kun ulkoa se oli aika rujon näköinen. Olen ihan varma, että Michael Schumacher istui pöytämme lähellä. Se jamppa oli ihan Michaelin näköinen ja kuulin kun se puhui saksaa!
Illalla koitettiin taas löytää missä Broome Street Bar oli, mutta päädyimme käymään parissa muussa baarissa, emmekä löytäneet enää paikkaa.

Lauantai suuntasimme taas etelään, jossa kolusimme kauppoja kuten TopShop, Guess, Steve Madden (jonne jouduin jättämään maailman ihanimmat kengät hintansa vuoksi), Century 21 (jälleen) ja kävimme syömässä Hollywood Dinerissa. Illalla löysimme jälleen tiemme Broome Street Bariin! Siellä söimme illallista siellä. Tarjoilijamme muisti meidät ja otti meistä söpön kuvan.

Seuraavana aamuyönä lähdimme takasin kohti Pensacolaa. Otettiin taksi (sain hankkia taksin tyypilliseen Nykin tapaan!) ja matka oli niiiiin väsyttävä. Nukuin melkein jo taksissa, lentokoneessa oikeasti nukuin ja lentokentällä teki mieli myös ottaa unet.
Illalla kuitenkin mentiin vielä syömään TGI Fridaysiin Pensacolassa ja mentiin Hopjacksiin pareille.

New York on juuri sitä mitä sen sanotaan olevan. Se on paikka, jossa jokaisen tulisi käydä. Tulee hyvin pieni olo.

PS: Broome Street Bar on W. Broadwayn ja Wattsin kulmassa. ...ja nyt soi Alicia Keysin Empire State of Mind (part II).

4 comments:

1. Että voi ihminen olla kade! >.<

ReplyDelete
  2. kannattaakin olla :P ja tuolla kannattaa käydä jos on mahdollisuus :)

3. Kiva etta matkanne sujui hyvin. Eika ne muualla tassa maassa sitten kavele Starbucks muki kadessa? :) Itsekin syylistyn tuohon, tosin Starbuckissa en enaa kay vaan olen loytanyt ihanan teepaikan tyomatkani varrella ja haen sielta joka aamu Marokkolaisen minttuteeni.

Hauskaa torstaita!

ReplyDelete
  4. Haha, en mä tiedä mikä siitä teki niin erikoista. Ehkä se oli se fakta, että ylipäätään tuli käveltyä, täällä Floridassa kaikki kulkee vaan autolla. NYC:ssa oli kyllä sitä jotain! Olisi varmaan sulta pitänyt kysyä vinkkejä mitä tehdä siellä, niin olis tullu nähtyä muutakin kun noi tavalliset turistipaikat.