Thursday, June 28, 2012

...out with the old and in with the new.

Tämän postauksen alkuun huomautan heti, etten oikeastaan tiedä juuri mitään hiustuotteiden sisältämistä aineista, mutta jokainen ihan tavallinenkin tallaaja tajuaa, miltä ne omat hiukset päässä tuntuvat. Nyt teen pienimuotoisen vertailun nykyisistä shampoista ja hoitoaineistani omien kokemuksieni pohjalta.


Tämän hetkinen shampoo-hoitsikka komboni on nämä Bed Head Color Goddess Tweens-pakkaus. Minusta Tigin tuotteet noin yleisesti ovat yliarvostettuja ja ylihinnoiteltuja, mutta mikä ei välttämättä toimi minun kutreissani voi toimia toisella. Yleisesti ottaen nämä eivät olleet kovin kummoisia. Shampoo pesi hiukseni puhtaaksi, muttei sellaiseksi natisevan puhtaaksi, mikä on mielestäni hyvä asia. Hoitoaine ei ollut ainakaan minun hiukselleni tarpeeksi hoitava, joten sitä tuli läträttyä hiuksiin aika isoja määriä. Ostin nämä putelit viime lokakuun alussa, joten kyllähän nämä ovat kestäneet yhdeksän kuukautta ja pulloissa on vielä jonkin verran tavaraa. Hoitoaine on kokenut suurempaa vähänemistä kuin shampoo juuri aiemmin mainitusta syystä. Hintaa tällä duolla oli nelisenkymppiä, mikä ei sinällään ole paha hinta, sillä kumpikin puteli sisältää 750ml tavaraa ja aiemmin käyttämäni Björn Axenin shampoo- ja hoitoainepullot sisälsivät vain 250ml ja ne maksavat n.10€/pullo.

Tigin tuotteiden tuoksua aina kehutaan ja näissä oli hyvin makea, karamellinen tuoksu. Se oli ihan kiva juttu, mutta minulle tuoksulla ei tuotteessa ole niin suurta väliä. Yleisesti pidän mieluummin raikkaammista tuoksuista, mutta jos tuote toimii, minulle on aivan sama mitä hajustetta siihen on tungettu. Yleisfiilis tästä pariskunnasta oli sellanen "ihan kiva, muttei ehkä ihan minun juttuni". Yksi suuri syy miksi taidan siirtää nämä eläkkeelle ennen kuin pullot ovat edes täysin tyhjiä, on etteivät tuotteet enää palvele tarkoitustaan minun hiuksissani. Nuohan ovat tarkoitettu värjätyille hiuksille ja itse olen kasvattanut jo jonkin verran omaa vaaleaa väriäni esiin. Eli sitä värjättyä hiusta löytyy vielä latvoista, mutta minun puolestani väri saisikin haalistua.


Nyt kun tuo aiempi komboni vetelee viimeisiään (vihdoin!) olen hankkinut uuden shampoon ja hoitoaineen. Näitä TRESemmén Naturals-sarjan shampoota ja hoitoainetta kokeilin juhannuksena vanhempieni luona ja hiukseni tuntuivat aivan ihanan pehmeiltä. Naturals-sana voi olla pelkkää sanahelinää, mutta minua se ei hetkauta, sillä hiukseni tuntuivat kosteutetummilta ja näyttivät kiiltävämmiltä, vaikka tällä hetkellä latvani ovat kuin oljet. Olin suorastaan yllättynyt, sillä vältän markettishampoita ja -hoitsikoita, sillä minusta ne kuivattavat hiuksiani. Vaikka kuinka TRESemmé väittää olevansa "used by professionals", en oikein usko sen olevan muuta kuin markkinointikikka. Itse asiassa pakkauksessa lukee, että tuotteet on ammattilaisten testaamia, ei käyttämiä, mutta en ala pohtimaan asiaa kummemmin, sillä nämä tuntuivat toimivan minun hiuksissani. Ja minun tällä hetkellä ollessa peeaa, hinta viehätti hyvin paljon. Noin seitsemän euron hintaan sain sekä 900ml shampoon, että hoitoaineen.

Onko muilla kokemuksia näistä tuotteista? Ja kenen muun mielestä tuo TRESemmén pahvipakkaus muistuttaa tupakka-askien varoitustekstejä?

2 comments:

  1. Mä olen jo pitkän aikaa käyttänyt Tresemmén tuotteita, koska olen hyviksi ja hinnaltaan sopiviksi todennut :) Silloin kun oli väriä päässä niin se värjätyille hiuksille, äskettäin juuri tuo naturals ja tällä hetkellä on menossa jokin vaurioituneille hiuksille tarkoitettu. Kaikki ovat hoitaneet hiuksia hyvin, varsinkin tämä viimeisin on tehnyt niistä hyvin pehmeät ja sileät, kun rajun vaalennuksen jälkeen niistä tuli hieman karheat.

    Mulla menee myös hoitoainetta aina enemmän kuin shampoota, ihan vaan siksi että shampoota tungen vain päänahkaan, mutta hoitoaineen ihan koko hiuksiin. Tästä syystä mulla saattaa monesti olla shampoo ja hoitoaine eriparia mutta silti ovat nuo Tresemmét ihan hyvin toimineet. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itsekin voin nyt muutaman käyttökerran jälkeen todeta, että tykkään noista TRESemmén pulloista enemmän kuin Bed Headin, sekä hinnaltaan että laadultaan :)

      Delete