Tuesday, December 6, 2011

...soft feet.

Ja nyt aloitan postauksen toivottamalla kaikille oikein hyvää itsenäisyyspäivää! Älkää ottako sitä itsestäänselvyytenä, vaan ollaan kiitollisia :)

Eilen töiden jälkeen pyörähdin kaupungilla mahdollisesti tonttuilemassa, mutta myös ilmeisesti muistuttamassa itseäni, etten tykkää shoppailla väkijoukoissa tai jos mulla on paljon tavaraa jo muutenkin kannettavana. Nyt sitten tuossa tilanteessa oli mukana noi molemmat tekijät. Jei. Tämäkin postaus mun piti tehdä jo eilen, mutta maanantai uuvutti mut!

Eilen myös rentouduin saunomalla ja tällä kertaa päätin helliä myös jalkojani. Vähän aikaa sitten pidin huolta kätösistäni, joten nyt oli vuorossa jalat. Jalkani joutuvat aika koville, sillä teen seisomatyötä ja mun jalat ainakin väsyy todella herkästi. Ei siis tee hyvää jalkojen verenkierrolle tai iholle. Mun jalkojen iho onkin melkein aina todella kuiva ja se ei katso vuodenaikaa, mutta kylmät ilmat kuivattaa entisestään. Toistaiseksi jaloissani ei ole mitään sen kummoisempia vaivoja, mutta yritänkin tosiaan pitää niistä nyt huolta, jotten sitten myöhemmin ole kusessa.


Näiden kaverien avulla koitin sitten piristää jalkojani. Jalkapohjien iho alkoi tuntua aika karhealle ja paksulle, joten sijoitin kaupungilla pyörähtäessäni huikeat 1,90€ hohkakiveen ja reilu 6€ Schollin jalkarasvaan.

Liotin jalkojani saunassa erillisessä vadissa ja hieroin hohkakivellä kevyesti jalkapohjia. Ja todellakin kannattaa tehdä se kevyesti, sillä liiallinen hankaaminen vain lisää ihon kertymistä. Näin olen ainakin kuullut, mutten tiedä onko kyseessä totuus vai urbaani legenda. Suihkun jälkeen kuivailin ja rasvasin jalat huolellisesti. Ihoni imikin kaiken rasvan saman tien, joten lisäsin rasvaa myöhemmin lisää. Nyt jalkapohjani ovatkin huomattavasti pehmoisemmat.

Tätä rutiinia pitääkin alkaa kerran yhdessä/parissa viikossa tekemään, jotta jalat pysyy pehmoisina ja ettei kovettumia ala muodostumaan. Aikaisemmin olen kuorinut jalkojani itsetekemälläni kuorinta-aineella, johon tulee vain kahvinpuruja ja kosteusvoidetta. Seoksella olen hieronut jaloista ylimääräistä ihoa pois. Olen kuitenkin laiskistunut, joten enää mitkään normaalikuorinnat eivät auttaneet. Nyt jos jatkaisin tätä itseni huoltamista vähän paremmin :)

No comments:

Post a Comment