Friday, August 3, 2012

...Matte & Bisque.

Nyt siis jatkuu Feelunique.comin paketin purku ja nyt kyseessä on siis ihan meikkituotteita. Minulla on siis aiemmin tilaamani bareMineralsin Get Started Kit käytössä, jossa on bM:n Original meikkipohja. Original versio jättää ihon hehkuvaksi, mutta se peittää hyvin. Olen kuitenkin loppujen lopuksi mattaisemman meikin ystävä, joten halusin kokeilla myös bareMineralsin Matte-meikkipohjaa.


Itse tykkään ainakin toistaiseksi kovasti tästä Matte-versiosta. Sävyvalinta oli minulle helppo: Mattesta neuvotaan otettavaksi astetta vaaleampi sävy kuin Originalista, joten valitsin kaikista vaaleimman (ja kylmimmän) Fair-sävyn. Olen levittänyt meikkiphjaa sekä bM:n omalla Full Flawless Face-siveltimellä että Everyday Mineralsin Flat Top Brushilla, jolla mielestäni saa hieman peittävämpää jälkeä. Matte-meikkipohja on hieman kalliimpaa kuin Original, varsinkin kun Originalin normaalikokoinen purkki sisältää 8g tavaraa ja Matte vain 6g. Molemmissa versioissa on suojakerroin 15. Jotkut ovat sanoneet, ettei Matte peitä yhtä hyvin kuin Original, mutta itse en kyllä juurikaan huomannut eroa. Tosin tulin myös hankkineeksi itselleni myös peiteaineen.


Olin myös utelias kokeilemaan Multi-Tasking Bisque peiteainetta. Noita peiteaineita löytyy myös monessa muussa sävyssä (esim. Well Rested for Eyes ja Summer Bisque), mutta minun vaalealle iholleni sävy Bisque on sopiva. Se näyttää purkissa melko tummalta, mutta se sulautuu ihoon ja peittääkin hyvin. Alunperin Bisque oli luomiväri, mutta bM:n ihmiset saivat asiakkailta palautetta sen hyvästä peittokyvystä. Bisquessa on suojakerroin 20, joten levitän sitä melko reilulla kädellä silmänympärysihoon sekä peittokyvyn että suojan takia. Molemmissa hankkimissani tuotteissa oli tuo sirotinkansi, jota olen jo aiemminkin hehkuttanut. Helpottaa huomattavasti molempien tuotteiden käyttöä!

Tämä duo on nyt päässyt vakituiseen käyttöön meikkirutiinissa ja olenkin nyt melko tyytyväinen meikkipohjavalikoimaani. Löytyy siis nestemäinen "tavallinen" meikkivoide, irtopuutereineen ja peiteaineineen, mutta nyt minulla on myös mineraaliversio. Ihoni on toistaiseksi tykännyt tuosta mineraaliversiosta, joten käytän sitä aina kuin mahdollista. Välillä voi kuitenkin tulla kiireisiä aamuja, joten sillon on nopeaa turvautua nestemäiseen meikkivoiteeseen.

Kumpi sinua miellyttää enemmän, ns. tavallinen vai mineraalimeikki?

No comments:

Post a Comment