Friday, August 10, 2012

...Barely Bitten.

Meikkaaminen kiinnostaa minua ja olen mielestäni ihan hyvä siinä. Yhtä osa-aluetta olen kuitenkin välttänyt; huulimeikkiä. En tykkään tunteesta, että huulillani on jotakin ja siitä tietoisena huulia lipoo ja liikuttelee siihen malliin, ettei mikään puna tai kiilto kauaa kestä. Olen nyt kuitenkin yrittänyt kunnostautua edes vähäsen tällä alueella.

Kiiltoja minulla on aiemminkin ollut, tosin käytän niitä aika harvoin eikä se kuulu meikkirutiiniini. Nyt meikkipussistani löytyy myös muutama huulipuna! Olen pysynyt hyvin edullisissa merkeissä, sillä tiedän, etten ole kovin uuttera punan käyttäjä. Olisi siis aivan turhaa ostaa 20€ huulipuna, jos sitä ei koskaan muista/jaksa käyttää.


Punat vasemmalta oikealle:
E.l.f. Mineral Lipstick Barely Bitten
Wet n Wild Silk Finish Lipstick Sunset Peach
Wet n Wild Silk Finish Lipstick Breeze

Elfin mineraalipunaa uskalsin kokeilla, sillä kuulopuheiden mukaan se ei tunnu huulirasvaa kummoisemmalta huulilla, ja sehän kuulosti minun korvaani mainiolta! Nuo puheet ovat myös totta. Hintaa tällä oli n.6€ eli ei paha. Hirveän hintaisia punia en uskaltaisi noin vain tilata, sillä tätä punaa kuvailtiin nettisivuilla näin: "deep pink with golden shimmer". Minusta tuo on enemmänkin marjanpunainen, mutta värikuvauksiin on äärimmäisen vaikea luottaa. Myöskään hirveästi shimmeriä tuossa punassa ei ole, mikä minusta on hyvä. Eli vaikka kuvaus (eikä myöskään kuva) punasta ei osunut kohdalleen, mutta pidin sävystä joka tapauksessa. Tämä puna on minusta melkeinpä mattainen, muttei kuitenkaan kuiva. Tämä puna on kuitenkin minulle erittäin mieleinen ja voisin kokeilla joskus kokeilla muitakin sävyjä!


Wet n Wildin Sunset Peach-punan tilasin Nelly.comista heidän tarjoamallaan lahjakortilla. En ollut tilannut mitään Nellystä pitkään aikaan, joten he tarjosivat minulle 8€ lahjakortin ja sillä summalla sain kätevästi tämän punan ilmaiseksi. Sävy on aivan ihana ja sävyn nimi osuu minusta aivan nappiin. Miinukset näissä Wet n Wildin punissa tulee tästä äärimmäisestä shimmerisyydestä. Tulee hieman ysärivibat ja jotenkin musta tuntuu, että kaikki huulten kuivat kohdat oikein korostuu. Huulikiillon kanssa sävy kuitenkin näyttää paremmalle.

Toinen Wet n Wildin puna eli sävy Breeze ei miellytä minua. Tämän ostin joskus aiemmin Seppälästä ja jotenkin siellä kaupan valoissa tämä sävy näytti kivemmalta. Hintaa tällä ei ollut kuin nelisen euroa, joten en voi sen puolesta itkeä. Tälläinen ruskehtava nude sävy ei käy mulle yhtään ja tälle tuskin hirveästi tulee käyttöä. Voisin kuvitella tätä ehkä huulikiillon kanssa (taas se shimmerisyys) ja yhdistettynä tummaan silmämeikkiin (jollaista en itse juurikaan käytä). Nämä Wet n Wildit ovat melko kevyitä huulilla, mutta elfin mineraalipuna on näitäkin kevyempi.

Eli voin todeta, että netistä summamutikassa tilatut punat osui sävyjen kannalta kohdilleen, mutta ihan fyysisessä kaupassa tuli tehtyä hutiostos. Tosiaan en ole koskaan aiemmin ostanut huulipunaa, joten saa vähän mennäkin vähän metsään, eikös? :D

No comments:

Post a Comment